Kötöttpályás közösségi közlekedési hálózat kialakítása Pécsett
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése 2010. januárjában döntött úgy, hogy a KÖZOP-2009-5.5. „B” konstrukció megjelölésű „Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése” című, részletes megvalósíthatósági tanulmányok elkészítésére kiírt pályázati felhívásra két egymással összefüggő pályázatot nyújt be. A „Kötöttpályás közösségi hálózat kialakítása Pécsett” és az „Intermodális közösségi közlekedési csomópont kialakítása Pécsett” című megvalósíthatósági tanulmányok elkészítésének támogatására irányuló pályázatokat a város 2010. február 17-én nyújtotta be.
A „Kötöttpályás közösségi közlekedési hálózat kialakítása Pécsett” című megvalósíthatósági tanulmány olyan közlekedési hálózat kialakítását vizsgálja, mely összeköti a város nyugati, keleti és déli kapuját és parkolási lehetőséget biztosít a városba érkezők számára. A tanulmány a kötöttpályás közlekedés közúti forgalomcsökkentésre tett hatásainak, valamint ez által, a város életminőségének javítására tett hatásait vizsgálja.
A „Kötöttpályás közösségi közlekedési hálózat kialakítása Pécsett” és a „Intermodális közösségi közlekedési csomópont kialakítása Pécsett” tanulmányok által vizsgált projektek Pécs környezetbarát városfejlesztésének eszközei lehetnek, hiszen a korszerű, környezetbarát kötöttpályás közlekedési hálózat és az intermodális közösségi csomópont megvalósulása a későbbiekben további jelentős beruházásokat vonzhat a városba.
A KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt., mint Közreműködő Szervezet 2010. november 16-án kelt levelében értesítette Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatát támogató döntéséről.
„Kötöttpályás közösségi közlekedési hálózat kialakítása Pécsett” című megvalósíthatósági tanulmány elkészítése 100 %-os támogatásintenzitás mellett bruttó 381 250 000 forint támogatásban részesült. Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatának a tanulmány elkészítéséhez sajáterőt nem kell biztosítania.
A megvalósíthatósági tanulmány célja, - melynek koordinálása a Pécsi Városfejlesztési Nonprofit Zrt. feladata -, hogy vizsgálja a kötöttpályás üzemmód típusokat (villamos, nagyvasúti pálya használatára alkalmas villamos, kötöttpályás busz, trolibusz) a környezetvédelmi és örökségvédelmi szempontokat szem előtt tartva.
A Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Pécsi Városfejlesztési Nonprofit Zrt. által lebonyolított közbeszerzési eljárást követően 2012 májusában kötött tervezői szerződést, az eljárás nyertesével a Pécs Közlekedésfejlesztési Konzorciummal. A konzorcium feladata az „Intermodális közösségi közlekedési csomópont kialakítása Pécsett” és a „Kötöttpályás közösségi hálózat kialakítása Pécsett” című részletes megvalósíthatósági tanulmányok, és egy közös forgalomfelvételen alapuló forgalmi modell elkészítése.
A közbeszerzési eljárást követően a Támogatási Szerződésben foglalt irányelvek szerint a támogatás összege csökkent, ugyanis a projekt összköltsége (kiadása) a tervezett célok megvalósítása mellett csökkent, így a projekt teljes elszámolható költsége bruttó 226 720 000 forintra módosult.
Az elkészült tanulmány Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata 215/2014. (06.19.) számú határozatával fogadta el.
Kötöttpályás közösségi közlekedési hálózat kialakítása Pécsett, KÖZOP-5.5.0-09-2010-0007 | |
Kedvezményezett neve és elérhetősége |
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata |
Közreműködő szervezet neve és elérhetősége |
KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. |
Pályázat benyújtása | 2010. február 17. |
Támogatási szerződés aláírása | 2011. január 31. |
Projektkezdés | 2011. március 1. |
Projektzárás | 2014. május 30. |
Elszámolható projektköltség | 226 720 000 Ft |
Megítélt támogatás | 226 720 000 Ft |