Innovatív Pécs
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése 251/2012. (06.21.) számú határozatában döntött a TÁMOP-2.4.5-12/3 kódszámú pályázati felhíváson történő indulásról.
A pályázat keretében olyan innovatív módszertanon alapuló, helyi igényekre épülő megoldások és együttműködések támogathatók, amelyek képesek és alkalmasak arra, hogy a Pécsett, elsősorban a hivatali és magánügyintézés során tapasztalható problémákra megfelelő választ adjanak, hozzájárulva ezzel a munkahelyi és a magánéletbeli kötelezettségek összeegyeztetésének megkönnyítéséhez, valamint a munkavállalók és a vállalkozások alkalmazkodóképességének növeléséhez.
A pályázat célja összességében olyan helyi szintű, innovatív tartalmú, kísérleti projekt megvalósítása, amely az intézmények együttműködésének javításán, racionalizálásán és a helyi igényeknek való jobb megfeleltetésén, valamint a nyitvatartási és ügyintézési idők és a szolgáltatások rugalmasabbá tételén keresztül hozzájárul a munka és a magánélet összeegyeztetésének megkönnyítéséhez, a „kényszerű” szabadságon vagy munkahelyről távol töltött órák számának csökkentéséhez.
A projektben a rugalmasságot növelő helyi megoldások módszertanának kidolgozása és bevezetése történhet meg. A pályázat az alábbi konkrét célok megvalósítását tűzte ki:
• A város szolgáltatóinak és hivatalainak felhasználó- és bababaráttá tételével megkönnyíteni a város gyermekes/családos polgárainak ügyintézését, élhető környezet kialakítását.
• A városi közlekedésszervezés áttekintésével javaslatok megfogalmazása a felhasználó-és bababarát ügyintézés és közélet külső feltételeinek megteremtéséhez.
• Az önkormányzat és a helyi nonprofit szervezetek valamint kereskedelmi szolgáltatók közötti együttműködések kialakításával előmozdítani a munka és a magánélet zökkenőmentesebb összehangolását, ezáltal családbarát munkahelyek kialakításának javaslati csomagját
A pályázat keretén belül a fent megjelölt három terület kerül megvizsgálásra. A projekt célja, hogy ezen területeken kidolgozásra kerüljön egy olyan koncepció, hogy anyagi ráfordítás nélkül meg lehessen valósítani azt, hogy a munkaidő leteltével lehessen a hivatalos ügyeket intézni, valamint megvizsgálásra kerül, hogy lehetséges-e egy olyan elektronikus felület létrehozása, ahol a városi közszolgáltatók egységesen tudnak megjelenni és az ügyfelek a legtöbb szolgáltatást onnan el tudják érni és a személyes jelenlétet nem igénylő ügyeket rögtön el is tudják intézni. Ezen intézkedések jelentősen hozzájárulnak mind a munkáltatók, mind a munkavállalók elégedettségéhez, hiszen nem szükséges a dolgozónak szabadságot kivenni azért, hogy az ügyeit el tudja intézni. Külön ki kell emelni a projektben tervezett gyermekbarát ügyintézési környezet és ügyintézési módok kialakítását, amelynek keretében pelenkázó is létesül a kisgyermekes ügyintézés megkönnyítéséhez.
A piaci szereplők kapcsán is szükséges az igényeket felmérni ezért a projekt célja, hogy olyan együttműködési megállapodások szülessenek, melyek biztosítják a hosszított ügyfélfogadási időt az előre meghatározott napokon. Mivel jelen pillanatban a bankok többsége is csak 8-16 óra között van nyitva, ezért itt szükséges egy partnerség kiépítése. A projekt célja, hogy az összes jelentősebb piaci szolgáltatóval (bankok, közszolgáltatók stb.) felvegye a kapcsolatot és egy partnerséget alakítson ki. A cél, hogy a projekt végére létrejöjjön egy olyan együttműködés az Önkormányzat és a piaci szereplők között, mely lehetővé teszi, hogy a hét bizonyos napjain ezen szolgáltatók is hosszított nyitva tartással várják az ügyfeleket.
A pályázat az ESZA Nonprofit Kft. 2013. február 22-én kelt levele alapján nem került kiválasztásra.
Innovatív Pécs, TÁMOP-2.4.5-12/3 | |
Kedvezményezett neve és elérhetősége |
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata |
Közreműködő szervezet neve és elérhetősége |
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. |
Pályázat benyújtása | 2012. június 29. |
Elszámolható projektköltség | 50 000 000 Ft |
Igényelt támogatás | 50 000 000 Ft |